lørdag 1. november 2008

Danse, danse i halloween-parade!


I går var det halloween. H e r r e g u d, så kult.

I 5-tiden begynte det å vrimle av små prinsesser og cowboyer og batman'er og spiderman'er. Hånd i hånd med foreldrene og gresskar-veske i den andre. "Trick or treat." Hallanussen, så nydelige! Først Brooklyn-vors, så halloween-parade på Manhattan.

Kult, ubeskrivelig lættis og veldig upraktisk var fortune teller-kostymet mitt. Joda, kjekt hvis det regner, og jeg slepper å fryse, men problem 1: gå på do, problem 2: komme seg gjennom bommene på subwayen! Når du har en svær boks rundt deg er det ikke akkurat lett å komme seg gjennom smale bommer. Sidelengs ble svaret! Etter drøye tre kvarter på subwayen gikk vi av på West4. Et gigantisk menneskehav utkledd som altmuligrart, og høy musikk! Se for deg et enormt 17. mai-tog, bare med spøkelser og kjøleskap og monstre og cowboyer og sykesøstre og øltønner og high school musical og hekser og spåkoner og det som er... Litt sånn var det!

Vi kom oss inn i paraden og gikk og gikk og gikk. Fra 4. gate til 22. gate! Noen var utkledd som svære monstre, en gjeng med gamle kællær var baywatch-babes, BeetlejuiceBeetlejuiceBeetlejuice var der, en fyr med kjøleskap rundt seg, en kissing both og sjømenn og ja....alt. Fredrik og Beate var utkledd som High School musical, og alle barna på sidelinjen bare "oh my goooood, high schoool musicaal!! troooooy!!!". Det var en helt herlig følelse å gå der og se alle menneskene og..ja, så ufattelig GØY. Ingen ord kan beskrive det, tror jeg. Det MÅ oppleves!

Og så. Kveldens morsomste happening tror jeg. Vi trodde vi skulle dævve av latter. En fyr hadde kledd seg ut som en hund og krabba rundt på alle fire. Plutselig kom det en ordentlig hund inn i paraden, en veldig svær og ekte hund. Den begynte å yppe med han som hadde kledd seg ut og bjeffa verre. Det var veldig morsomt, og det som toppet det hele: Hunden begynte brått å jokke på stakkaren som hadde kledd seg ut. Hahahahh.

Etter paraden fortsatte vi festen hos noen i klassen på Elizabeth street. Nå sitter jeg her, ganske sleten, men veldig klar for enda mer halloween-fun i kveld! Håper alt fortsatt er bra hjemme :) ?

K l e m















4 kommentarer:

Anonym sa...

Er så moro å lese bloggen din, Camilla :D Må si jeg er misunnelig, altså. Virker som du har det konge. :D

Tina Marie sa...

Hahahaaa, det er jo bare du som kan finne på faktisk å kjøpe et kostyme som består av en boks *LER*
Så rått! Jeg tror jeg dør, det er så... Brække!!
Jeg tror nok også at du kunne vært en holy shit som INGEN andre ;)

Anonym sa...

Så kos martine! New york er fantastisk, komkomkom, så kan du ta med tobias! :)

Tina: hahahah! Jeg prøvde den i kostymebutikken før jeg kjøpte den. Titta i speilet og bare lo og lo og lo. Så så lættis ut. Morsomt, MEN upraktisk. Jeg dunka faktisk inni en fyr som var et kjøleskap i paraden, haha.

Tina Marie sa...

"HEY! GET YOUR BOX AWAY FROM MY BOX!!"