søndag 5. oktober 2008

Ibux og pistolskudd

Det kjipeste med å være her, må være å bli syk. Hele helga har jeg hosta verre, knaska Ibux og Paracet om hverandre - mens New York er rett bortafor døra. Det har gått på rundgang mellom alle folka som er her. Noen har blitt slått helt ut, mens andre har bare blitt sånn halvforkjøla. Håper jeg bare blir det siste.

For noen dager siden bråvåkna Ella og jeg. Det var blitzregn i vinduene og det tordna verre. "Æ trudd det va pistolskudd Æ", hørte jeg fra andre enden av rommet. Det er de kraftigste lynlydene jeg noen gang har hørt. For pistolskudd er ingenting å kjimse av her. Vi bor jo i Brooklyn, i et litt sånn halvslumt strøk. I forrige uke ble en 15 år gammel jente funnet knivdrept hjemme i badekaret sitt...

Og sirener hører vi hele tiden. Her om dagen sto Fredrik og jeg ute, så plutselig kom det typ 5 ambulanser og 5 politibiler som stalt seg ved hver sin Subway-utgang og storma inn. Aner ikke hva som var greia, men det var litt skummelt å se. Nå når jeg har vært hjemme hele helga har jeg lagt merke til hvor mange sirenelyder det egentlig er utafor her, og det ække få. Ganske skummelt egentlig, men det er ingen som har opplevd noe ubehagelig enda så.

På fredag har jeg mid-term i menneskerettigheter. Så jeg har endelig fått lest en del nå som jeg har vært sjuk da..3 kapitler igjen nå så har jeg vært igjennom alt vi skal før fredag. Og God damn, dette er lærerike greier og ganske interessant! "The Bill of Human Rights", Cicero, Stoikerne og Norges grunnlov. Yes!

Neste helg er det høstferie og da kommer Andreas, Mia og Ac - iiiik, jeg gleder meg! Og mens de er her skal Eric Prydz (call on meee) ha konsert på en mongosvær klubb, og da SKAL vi på den! Okey? Men først er det Ibux og mid-term.

Smaskers og daskers <3

Ingen kommentarer: