onsdag 29. oktober 2008

Halloween, Jesus og Olsen-twinza

Halloween tar av her! Uti gangen her jeg bor har det hengt monstre og spindelvev og skjellettmennesker og gresskarhoder i snart tre uker. Nabolaget har gravstøtter i hagen, monstre som beveger seg og spindelvev i stuerutene. Både fredag og lørdag er det full rulle, og gjett om jeg gleder meg. I dag etter skolen kjøpte jeg kostymet mitt - fortune teller. Aka spåkone inni en svær boks med oppblåsbar magic ball. Jeg leeer, og bilder kommer garantert!

Det er sprøtt hvor mye folk tar av på halloween her, og mæææn, så MANGE forskjellige kostymer! Egentlig hadde jeg lyst til å være en bæsj. Med englevinger og glorie. Med skiltet "holy shit". Det stod mellom det, eller oppblåsbar sumobryter. De har så mange S P R Ø kostymer at det er helt vilt. Jesus. Ja, han hadde de kostyme av og!

Forrige uke var rimelig kjip. Først mid-term i american topics - om diskriminering og U.S. government. Lærte mye da. Etter det hadde vi innlevering av ex.phil midtveisoppgave - om de aller første naturfilosofene før Jesus levde og det som var. Om to uker har vi enda en innlevering, men den er i menneskerettighetsfaget og handler om Kina, så det kan bli spennende! Ja.

I går. Boksignering med Mary Kate og Ashley Olsen. Ja, de har skrevet bok. Om mote var det visst! Barnes and Noble er stedet, på Union Square på Manhattan.


Det første vi ser er fem demonstranter med skilt "Hairykate and Ashley Olsen Killers". Det tok litt tid før jeg skjønte at de var i mot pels. Vel inne, betaler vi 30 dollar for boka, får et rosa armbånd og beskjed om å ta rulletrappa til fjerde etasje (rulletrapp, ohyeah - bokforhandlerne her er ikke som libris akkurat). Og mææææn, for en lang kø. Vi havner mellom to hyller med bøker. Plutselig begynner folk å skrike og køen beveger seg, sakte, men sikkert. En time tar det omtrent. Vi nærmer oss twinza. Det er sikk-sakk-kø, og de sitter bak et bord. Og smiler, hele tiden. Så skal vi opp trappene og de sier "hiiiii" og smiler. Vi står en halv meter rett foran dem. Olsen-twinza liksom. Vi sier "hiiii" og smiler tilbake. Litt shaky. Og får en signert "Influence"-bok. Veeeldig kult, synes nå jeg!

Koz&Klemz

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha,jeg leste "boksering" første gangen. I boksering med Ashley og Mary Kate

Anonym sa...

hahaha, ser det for meg. hadde eid de lett!

Anonym sa...

Funker lett med den vanlige taktikken: Spenn motstanderen og sett deg oppå han etterpå?