torsdag 16. oktober 2008

I <3 NY merogmerogmer

Herregud, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Har du sett filmen "rules of attraction?", og på slutten så oppsummerer han ene fyren hvordan ferien hans har vært, i super-fast-motion - sånn har jeg lyst til å gjøre det:

Jeg ble frisk. Ganske. Drakk en del. Sang karaoke. Ble litt syk igjen. Shoppa. Ble frisk. Høstferie. Dro på Butter med Fredrik. Fancysmancy sted, bestilte bord for en måned siden. Der Paris Hilton henger. Hadde ingenting å ha på oss. Måtte på Macy's først. Bord klokken åtte, derfor bare en halvtime på Macy's - geez. Finner en sykt fin kjole. 200 dollar - dvs 1200 norske kroner. Skal, skal ikke? Har jo bare halvtime. Legger den fra meg. Leter litt mer. Finner en billigere variant. Fredrik har bare converse. Han trenger pensko og et slips. Finner det vi trenger. Løper til subway. Går av subway, låner do på en pub, skifter til finstas der. Går til Butter. Blir overveldet av hvor fint det er. Høyt under taket, levende lys og litt stive priser. Bestiller biff. Smelter på tunga. Drikker hvitvin og rødvin. Kjøper kake til dessert. Gulrotkake med flytende fyll inni. Kanel-is. Med tørka gulerøtter. Tror vi. Setter oss i baren. Drikker enda mer. Drar på en nattklubb. Dansested med discogreier. Er ikke fulle nok til det. Går ut. Og bare går og går og går i NYC. Får besøk. Andreas, Mia og Ac. Klemmer. Deilig å se igjen. Øre etter flytur. Se NY på en uke. Fort. Fort. Shopper igjen. Drikker. Blir kjent igjen på Fat Black Pussycat - "hello!! norwegian!!". Synger karaoke, a-ha -take on me, med Andreas denne gangen. Drar på førpremiere med folk fra Brooklyn på teaterstykket "The society" med tre norske skuespillere, blant annet Trond Fausa Aurvaag, som vi avtaler å møte til en drink senere. Drar på luguber tai-reataurant. Juletrepynt OVERALT. Taket er dekket med lys. Skeptiske til maten og redde for magasjævv. Maten kommer, både lukter og smaker godt, øl'en er billig, glemmer det med magasjævv. Drar på øl-pub et stykke bortafor. Tavla er dekket med ulike øltyper. Trodde det bare var Tuborg og Heineken jeg? Bestiller noe jeg ikke aner hva betyr. Bass et eller annet. Smaker rusbrus og litt vørterøl og litt stræm øl. Spiller på en Pacman-maskin. Drar på Fat Black. Igjen. Husker ikke så mye, men synger alt for mye. Sovner på subwayen på vei hjem. Våkner sent dagen etter. Møter ac, mia og andreas i China Town. Shopper. Spiser kina. Du vet du er i Amerika når du kan få fritert iskrem. Sykt på Times Square. Tar sykkel-taxi. Kjører forbi en annen sykkel-taxi, der er det massemasse papparazier. Tror det var Ludacris. Syklet videre og til Empire State Building. Sykt å trykke på en heisknapp hvor det står 86'ette etasje. 360 meter over bakken. 360 meter over Manhattan - med 360 graders utsikt. Klokka var 12 på nattan, det var mørkt og det var lys overalt. Priceless. Vi bare går og går og går. Er vi i China town igjen? Nei, Korea town er det visst. Vi går litt lenger inn i Korea town. CARL-ERIK! Her bor det 8 millioner mennesker. Sannsynligheten for å treffe noen du kjenner er 0,000004. Der er han, Carl-Erik fra klassen min og flere fra klassen min jeg ikke kjenner. Mia, ac og andreas er slitne og drar hjem til hostellet, jeg henger meg på dem. Drikker igjen. Ikkenostress i verken joggedress eller med legg. Går rundt i NYC. Det er natt. Treffer mia, ac og andreas i dag. Broadway lafayette. Kjøper fire nye kjoler og 8 øredobber. Klar for fest. Klar for Erik Prydz-konsert i morgen. Drar på Times Square igjen. Spiser på Planet Hollywood. Forrett for fire. Maks snadder. Spinat-salat. Går videre til en gigantisk grill-restaurant. Bestiller fire texas-size frozen drinks. Frozen apple martini. På størrelse med en håndball. Og en stræm shot i et reagensrør oppi drinken. Drikker opp alt. Andreas søler ut alt. Er hjemme, skriver blogg. Støl i nakken. Sliten. Trøtt. Men veldig lykkelig.

1 kommentar:

Tina Marie sa...

Den håndballdrammen klinger bra i knollen, vet jeg...